31 maj 2010

Måndag igen…

Efter en månads turbulens verkar det sakteliga bli vardag igen även för undertecknad. De senaste veckorna har huvuddelen av min tid gått åt till att prata med medarbetare, försökt svara på de frågor som måste ställas. Jag har dessutom informerat olika arbetsgrupper om de överväganden som kommunledningen gjort i turbulensen kring Chefen vård och omsorg. Jag måste medge att jag känner en viss trötthet efter all uppståndelse. Jag har pratat med så otroligt många medarbetare på kort tid att jag knappt minns vad som är sagt var längre. Träffade HSL personalen idag i Kälarne. Ett bra möte med en arbetsgrupp som fått stå som symbol för många andra den senaste tiden.
Ur mitt perspektiv är nu samtliga mellanhavanden mellan Bräcke kommun och före detta chefen vård och omsorg slutligt reglerade och vi går vidare.

Inga kommentarer: