15 september 2014

Val

Igår hann jag besöka fem vallokaler och därtill se delar av valnämnden och kanslipersonalens verksamhet. Min bild är att valet flutit på bra och att alla inblandade har varit noggranna och seriösa i sitt viktiga arbete. Halvtrött har det idag varit kriskommunikationsutbildning hela dagen och jag ligger nu svårt efter i mailskörden-märkligt att ingen tar upp den och besvarar det inkommande om man är borta en dag....
Många har reflekterat över valutgången-för oss tjänstemän är dock uppdraget oförändrat det gäller att leverera så kompletta beslutsunderlag som möjligt och sedan genomdriva de beslut som fattas.
Nya fullmäktige tillträder i oktober medan styrelsen sitter kvar året ut.
Jag har idag också tagit emot en praktikant som skall vara hos mig i två veckor-Han som inte är svenskfödd imponeras av att den sittande regeringen accepterade valresultatet! Det är lätt hänt att vi tar demokratin och rätten att rösta för given och glömmer att i andra länder är man beredd att offra sitt liv för den rätten. Jag hoppas bara att alla tagit den rättigheten seriöst-den är inte given
//Bengt

Inga kommentarer: