29 september 2014

Uppdatering

Onsdag chefsutecklingsdag. De medarbetare som förutom ett operativt ansvar dessutom har personal, budget och arbetsmiljöansvaret är bland de som har absolut störst belastning och tidsuttag. Viktigt för dessa att få ett break och reflektera det är lätt hänt att "fastna i ekorrhjulet". Temat för denna chefsutvecklingsdag var på något sätt vikten av att hitta balans i livet. Något jag i och för sig tror är allmängiltigt. Konsten är som jag sade att efter uppvaknandet göra något så att man inte halkar ned i samma hjulspår som tidigare.

Annars gick stor del av veckoslutet åt till att lämna ut handlingar. Mitt i kopierandet kände jag och de som hjälpte mig att den kommunala världen kanske är mer komplicerad än utdrag ur systemen. I ett försök att förklara detta skrev jag ett öppet brev (det står att återfinna på hemsidan).

För att krydda tillvaron extra kom så hotet om ytterligare en storm även om vi har tränat på Dagmar, Hilde och Ivar vet man inte hur det går. Vis av erfarenheterna körde vi nu ut radiokommunikationsutrustning till Tallgläntan och Gellinergården. Nu skall vi kunna nå alla kommundelar även vid telebortfall! Tack och lov blev det inte så omfattande denna gång.

Idag har jag ägnast mesta tiden åt att läsa metoddokumentationen efter ett sveriges största socialfondsprojekt, SOLARIS.
//Bengt

Inga kommentarer: