20 december 2012

God Jul

Nu så kommer julen,
nu är julen här,
lite mörk och kulen
men ändå så kär

Socialas ansvar för
De systemet stjälpt
Ett år på nacken de skillnad gör
Och mänga är de som de hjälpt
SOLARIS likt ljusen i lanternan
glimmar högt kring dem
liksom klara stjärnan
över Betlehem

Brinn, du julens stjärna,
lys min barndoms stig.
O, så gärna, gärna
ser jag upp till dig
Tekniska beredd på storm och kyla redan
Medan hissproblem vi trodde vore klar
Ställer allt på ända och sedan
Det i stället bliva bävan julens alla dar
Vård och omsorg är inte strunt
Även skolans jobb vi minnas
Verksamheter dygnet runt
Från vagga till grav de finnas

Bredband, tunnel, etablering hur dessa munnar mätta
om jag bättre förstode skåda,
vilken väg som var den rätta
Tillväxtavdelningen jag lättare råda

Inte glömma alla andras slit
Trots ringa uppmärksamhet de tiga
Streta de gör med stor stor flit
Fakturor, diarier, löner det eviga


Jag vill nämna alla så gärna, gärna
Men likt stoppdagar jag måste vara klar,
så skin du sedan julestjärna
allt till våra dar

    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA MEDARBETARE
//Bengt

Inga kommentarer: