08 februari 2013

Kulturkonferens dag 2

En i mitt tycke ännu bättre dag i dag. Såg efter konferensen människor "vallfärda" mot järnvägsstationen vilket påminner mig om att det var inte många år sedan SJ inte ville stanna längre i Bräcke på grund av för få resenärer....konferenser och evenemang hjälper upp snittet och gör det lättare att få behålla såväl komersiell service som tågstopp..

Nu är det dock dags att smälta intrycken av en mycket proffsigt genomförd konferens. Tack alla medarbetare som gjort det möjligt , även om det inte var kommunen som var formell värd. Som jag antytt ovan är konferenser och evenemang viktiga inslag i sig.

När det kommer till innehållet "Kultur kan göra skillnad" och ännu fler fantastiska inspiratörer påminner det mig om Cicero och Demosthenes, två av de legender som ständigt aspirerar på titeln som tidernas mest vältalige. Det sägs att när åhörare lyssnat på Cicero kunde de säga: ”Så väl han talade!”, men när Demosthenes talat utbrast de ”Låt oss marschera!”. 

Följdaktligen tror jag människor kan göra skillnad....

//Bengt

Inga kommentarer: