05 februari 2013

Uppdatering

Idag näringslivsråd i Gällö med besök på sågen "GalloTimber"-och på dagen två år sedan vår förre näringslivschef tragiskt omkom i en snöskoterolycka. Tiden verkligen rusar iväg med oss-stannar vi upp och gör det bästa av dagen eller skjuter vi upp livet till senare...vilka värden är egentligen vitala = värda att gå i krig för? Ibland kan jag uppleva att prestigefrågor får för stort utrymme och får för stora konsekvenser. Inte minst i personalärenden kan jag ibland tycka att det blir för polariserat. Jag blir lika ledsen varje gång vi har svårt att hitta en samförståndslösning - lika glad blir jag när vi hittar lösningar som är bra för såväl organisation som individ.

Nåväl,mycket har hänt de senaste två åren. Dagens konstellation-näringslivsrådet är ett sådant. Möjligheterna i Gällö med Midsweden Skipark som rådet besökte idag är ett annat.

I morgon är det länsfinal i årets serviceperson och serviceföretag-jag tror att det är viktiga utmärkelser. I många stycken är det bemötandet som är det bestående minnet av en plats, ett företag eller en organisation. Vi hejar naturligtvis på våra värdiga kandidater Patrik Kuru och Bräcke Vulk! Torsdag och fredag arrangeras en stor kulturkonferens i Bräcke- skall bli spännande att se vad den kan ge-förrutom att den redan nu gett våra lokala företagare ett stort antal gästnätter.

nu loggar jag ut och skänker några tankar åt dem jag känner och kännt som är bättre än undertecknad på att prioritera det som verkligen är viktigt i livet och som kan ta tillvara dagen som är precis här och nu!
//Bengt

Inga kommentarer: