12 april 2010

Att möta framtiden

Tempot i samhället blir allt högre, ledtiderna allt kortare, Kraven på tillgänglighet allt högre, Kraven på information allt större. Många pratar om en brytpunkt där gamla regler och vanor inte längre gäller eller är tillämpliga. Är detta sant? Jag vet inte. Men…man har nästan svårt att föreställa sig en återgång till tiden före mobiltelefonin, till tiden då man faktiskt inte visste var folk befann sig hela tiden och inte kunde ringa och fråga. Eller tiden då man inte kunde ”googla” det man undrade över. Hur var det egentligen att måsta ge sig till tåls och vänta på att informationen skulle landa???

Om det är bättre eller sämre nu vill jag inte värdera . Jag kan dock konstatera att kraven på korrekt information ökar både i omfattning och på närtid (alla vill veta allt först och många ser det dessutom som en rättighet)

I ett försök att möta den nya ”världsordningen” kommer jag att på intranätet försöka att blogga. Syftet är både att snabbt kunna nå ut med information om vad som händer i kommunledningen men också att kunna förmedla tankar, överväganden som lett till olika ställningstaganden eller rekommendationer från min sida.

Inga kommentarer: